Łączna liczba wyświetleń

44. Wywiad 9




Wywiad 9
POUFNE!
23 lata
Czas realizacji: 7 dni
2.05.2015 r. – 8.05.2015 r.
Uwaga!
W celu ochrony danych wrażliwych i zapewnienia pełnej anonimowości zabrania się kopiowania treści w jakikolwiek sposób w części lub całości z każdego wywiadu.
1
Czy temat, który chcę z Tobą porozmawiać w wywiadzie jest  dla Ciebie delikatny? 
Tak, teraz już tak.
2
W jaki sposób dowiedziałeś się o wyniku pozytywnym?
Czy były to badania kontrolne, czy przypadkowo?
Chciałem zostać honorowym dawcą krwi. Za pierwszym razem będąc w krwiodawstwie nie mogłem oddać krwi bo miałem słabą morfologię, za drugim razem po 2 miesiącach oddałem krew, ale po 2 tygodniach od oddania zadzwonili do mnie z krwiodawstwa, żebym pilnie się zgłosił.
3
Czy często robiłeś badania kontrolne?
Nie.
4
Czy z perspektywy czasu poleciłbyś, żeby takie badania robić i jak często?
Tak, polecam robić badania raz na 6 miesięcy.
5
W profilu informujesz o obecności wirusa HIV w Twoim organizmie.
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że musiałeś powiedzieć to osobiście? Jeśli tak, to komu powiedziałeś?
Tak, rodzicom, rodzeństwu i przyjaciołom.
6
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że ktoś komuś powiedział o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie.
7
Pamiętasz ten dzień w którym otrzymałeś informację o wyniku?
Jak wtedy zareagowałeś?
Kiedy to było?
Dowiedziałem się dokładnie 12 kwietnia 2010 r.
Pamiętam jak dzisiaj, wszedłem do gabinetu sam, mamie kazałem zostać na zewnątrz...
Usiadłem w fotelu, usiadła obok mnie Pani doktor i powiedziała, że jestem nosicielem wirusa HIV.
Szok, niedowierzanie, dlaczego ja, jak to się stało?
8
W jaki sposób przekazano Ci informację o wyniku?
Jak wyglądało przekazanie informacji słownej o wyniku?
Pani doktor powiedziała do mnie, że ma dla mnie złą informację i czy chce usłyszeć ją sam, czy chce żeby była ze mną mama? Powiedziałem, że chce zostać sam...
Usiadła obok mnie Pani doktor i powiedziała, że jestem nosicielem wirusa HIV. Dopowiedziała, że da się z tym żyć, uspokoiła mnie, zapytała czy mogę się domyśleć jak to mogło się stać? Potem zawieźli mnie do przychodni zajmującą się pacjentami z wirusem HIV.
9
Cz po odebranie wyniku poszedłeś sam?
Nie, z mamą.
10
Czy jesteś wyoutowany?
Czy ktoś wie o Twojej orientacji seksualnej?
Tak, kilka osób wie, w tym rodzeństwo i przyjaciele.
11
Czy osobiście pierwsze komuś powiedziałeś o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Mamie i będąc u lekarza.
12
Same badania jak przebiegają? 
Gdzie należy się zgłosić?
Czy są płatne?
Ile czeka się na wynik?
Przebiegają bezboleśnie. Pobierają jedną próbkę krwi. Na wynik badania czeka się około tygodnia, są bezpłatne.  Jak chcemy się przebadać, to należy zgłosić się do przychodni lub punktów, które robią badania w tym kierunku.
13
Czy wpływ na Twoje zakażenie miał kontakt seksualny?
Czy wiesz jaką drogą doszło do zakażenia?
Tak, kontakt seksualny. Do zakażenia doszło poprzez seks analny bez zabezpieczenia.

[Autor bloga: Czy wiesz kto Ciebie zakaził wirusem HIV?]
Na 99% wiem, kto mnie zakaził. Nie mam 100% pewności.
Na 99% jestem pewny bo będąc w związku nie wiem czy zostałem zakażony. Po rozstaniu z facetem po jakimś czasie poznałem innego, uprawiałem z nim tylko raz seks, ale seks analny z zabezpieczeniem, oralny bez zabezpieczenia i też wtedy mogłem się zakazić.
14
Czy wiesz w jakiej sytuacji doszło do zakażenia?
Byłem w związku z partnerem, który trwał rok.
O wyniku pozytywnym dowiedziałem się długo po rozstaniu, a między rozstaniem i wiadomością, że jestem nosicielem wirusa HIV poznałem faceta z którym miałem raz kontakt seksualny z zabezpieczeniem, ale seks oralny był bez zabezpieczenia. Więc nie mam 100% pewności.
15
Od jakiego czasu jesteś zobowiązany na leczenie z wirusem HIV?
Od kwietnia 2010 r.  tj. od 5 lat.
16
Czy wirus HIV w jakimś stopniu człowieka uczy?
Jeśli tak, to czego nauczył już Ciebie?
Tak, uczy i to dużo: dojrzałości, pokory, zrozumienia drugiego człowieka, aby nie oceniać człowieka po wyglądzie, że każdy jest wartościowy i każdy z nas przeszedł coś w życiu.
Mnie nauczył: dojrzałości pokory i żeby najpierw poznać człowieka zanim się go oceni.
17
Czy po Twoim wyglądzie można poznać, że jesteś zakażony wirusem HIV?
Czy wirus HIV wpływa na Twój wygląd w ogóle?
Nie, nie ma wpływy na mój wygląd.
18
Czy w jakimś stopniu wirus HIV jest dla Ciebie odczuwalny?
Obecność wirusa w moim organizmie nie jest odczuwalna. Z tym tylko, że leki mają dla mnie efekt uboczny. Ostatnio mam sny, niekiedy koszmary, a śpię prawidłowo.
19
Czy przed zakażeniem wirusem HIV wiedziałeś coś o tym wirusie?
Nie wiedziałem nic wcześniej o wirusie HIV.
20
Czy uczysz się i dowiadujesz każdego dnia o wirusie HIV, żebyś umiał z nim żyć?
Tak, dużo piszę z osobami zakażonymi wirusem HIV.
21
Czy dużo czasu poświęcasz na swoją edukację o wirusie HIV?
Nie.
22
Z jakich stron www korzystasz w celu edukacji o wirusie HIV?
cd4.com.pl
23
Czy korzystasz również z forum w celu popisania z kimś zakażonym wirusem?
Na początku korzystałem, teraz już nie.
24
Zakazić się może każdy!
Czy przed zakażeniem w Twoich myślach było to, że Ty też możesz?
Tak, miałem takie myśli, które z czasem przechodziły.
25
Czy masz tyle lat, ile wpisane w profilu?
Jaka jest Twoja orientacja seksualna?
Jaka jest Twoja rola w seksie?
Tak, mam 23 lata.
Jestem homoseksualny.
Rola w seksie: chętniej pasywny.
26
Czy użytkownicy fellow piszą do Ciebie z propozycjami o spotkanie?
Tak piszą.
27
Jaka grupa wiekowa użytkowników fellow pisze do Ciebie z propozycjami spotkania?
W wieku od 24 lat do 60 lat.
28
Czy wirus w jakimś stopniu zmienił Twoje życie osobiste lub zawodowe?
Osobiste - zacząłem o siebie bardziej dbać.
Zawodowe - nie zmienił.
29
Dlaczego społecznie ludzie odczuwają lęk na informację, że ktoś jest nosicielem wirusa HIV lub przed wirusem HIV?
Czy Ty też tak miałeś przed zakażeniem?
Nie miałem tak.
Po prostu jest za mała wiedza wśród ludzi na ten temat co powoduje wśród nich strach przed zakażeniem.
30
Wiesz więcej, ryzykujesz mniej!
Czy swoją wiedzę o wirusie przed zakażeniem odnosiłeś też do siebie?
Nie.
31
Czy podczas swojej szkolnej edukacji przez te lata edukatorzy przekazali Ci wystarczającą wiedzę o wirusie HIV?
Nie.
32
Czy w przyszłości będziesz chciał stworzyć związek z mężczyzną?
Czy będzie to osoba pozytywna?
Tak będę chciał stworzyć, ale nie musi być to osoba pozytywna.
33
Jak społecznie reagują użytkownicy fellow na Twój profil wiedząc, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Wyrozumiali, ciekawi jak się z tym żyje. Zdarzają się też osoby, które wyzywają, że jestem nosicielem wirusa HIV.
34
Czy w jakimś stopniu byłeś dyskryminowany przez służbę zdrowia ze względu, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie, nigdy.
35
Czy opieka zdrowotna przy nosicielstwie wirusa HIV jest wg Ciebie kompleksowa?
Tak.
36
Twoim zdaniem Polska jest krajem tolerancyjnym ze względu na orientację i nosicielstwo wirusa HIV?
Nie jest tolerancyjna pod tym względem.
37
O jakich drogach zakażenia każdy szczególnie powinien pamiętać?
Czy mając stałego partnera lub będąc w związku należy się również zabezpieczać?
Poprzez seks analny i oralny.
Czy będąc w związku należy się zabezpieczać? Napiszę tak: To wszystko kwestia dogadania i zaufania.
38
Jak się czujesz psychicznie i fizycznie w skali od 1 do 10 (10-rewelacyjnie)?
Psychicznie na 8.
Fizycznie na 8.
39
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla nowych użytkowników fellow?
To jest nowych pokoleń, które wkraczają w ten świat?
Tak aby pamiętali zawsze o zabezpieczaniu się mieli ograniczone zaufanie do nowo poznanych osób.
40
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla wszystkich użytkowników fellow, a także swoim rówieśnikom?
Tak, że człowieka z wirusem HIV nie powinno się przekreślać tylko go zrozumieć starając się mu pomóc, dać druga szansę. Bo z tym normalnie da się żyć i funkcjonować.

[Autor bloga: Jak należy postępować w przypadku poznania nowej osoby, która z czasem staje się naszym partnerem? Wymagać wtedy aktualnych badań lub zrobić jednocześnie?]
Najlepiej zrobić je jednocześnie.

[Autor bloga: Czy osoby, które spotykają się tylko na seks powinny wymagać aktualnych badań lub zawsze się zabezpieczać?]
Tak, powinni wymagać i się zabezpieczać.


DBASZ O SWOJE ZDROWIE?
Twoje badanie:
3 miesiące wstecz <- Pobranie z palca
2 tygodnie wstecz <- Pobranie z żyły 

1. Przystępując do wywiadu wybrany Użytkownik Fellow udzielił go dobrowolnie, bezpłatnie na potrzeby bloga Wszystko o Fellow www.wszystko-o-fellow.blogspot.com, którego właścicielem jest Karol Carl.
2. Autor bloga zaprosił do udzielenia wywiadu 10 wybranych osób spośród wszystkich Użytkowników Fellow zakażonych wirusem HIV.
3. Użytkownik Fellow udzielający wywiadu, to  Wywiadowany.
4. Przystępując do wywiadu, każdy Wywiadowany wtedy zaakceptował jego regulamin.
5. Każdy wywiad przed publikacją wymagał zatwierdzenia przez Wywiadowanego.
6. Każdy wywiad zawiera rzetelnie opublikowane  informacje, które zostały przekazane drogą mailową w formie wymiany wiadomościami.
7. Autor bloga w wywiadzie umieścił pytania i wypowiedzi własne w odpowiedzi Wywiadowanego w formie [Autor bloga:   Treść].
8. Autor bloga ma możliwość poprawiania treści wypowiedzi Wywiadowanych z zachowaniem poprawnej pisowni i stylu wypowiedzi.
9. Każdy wywiad zawiera poufne informacje i gwarantuje Wywiadowanym ochronę danych wrażliwych. Nigdy bez ich zgody wywiad nie będzie wykorzystany w części lub całości przez osoby trzecie za zgodą autora bloga. Wyłączeniem jest pisemna zgoda Wywiadowanego na inne wykorzystanie przez osoby trzecie bez zgody autora bloga.
10. Każdy wywiad jest zabezpieczony przed kopiowaniem treści z bloga. Wyłączono funkcję kopiuj z przycisku urządzenia. Zabronione jest używanie funkcji Print Screen.
11. Każde nieujawnione wykorzystanie wywiadu przez osobę trzecią w części lub całości jest równoważne z kradzieżą myśli intelektualnej w odniesieniu do prawa własności intelektualnej.
12. Autora bloga obowiązuje zachowanie ścisłej tajności w odniesieniu do nicków Użytkowników Fellow Wywiadowanych.
13. Każdy Wywiadowany ma możliwość zaktualizowania treści swoich wypowiedzi od dnia publikacji wywiadu do bezterminowo.
14. Każdy wywiad na blogu jest opublikowany bezterminowo. Wywiadowany nie może usunąć wywiadu z bloga na prośbę. Wyłączeniem jest możliwość usunięcia wywiadu z bloga na prośbę wtedy, gdy Wywiadowany zaproponuje osobę do wywiadu i w całości będzie przeprowadzony przez autora bloga.
15. Aktualizacja treści wywiadu ogranicza Wywiadowanego do udzielenia odpowiedzi.
16. W każdym wywiadzie możliwe jest jego rozbudowanie o kolejne pytania i dalsze przeprowadzenie wywiadu w przypadku pozostania w kontakcie z Wywiadowanym.
17. Każdy wywiad zawiera 40 głównych pytań oznaczonych cieniowaniem koloru akwamaryna, akcent 5, jaśniejszy – 80% z czerwonym kolorem tekstu.
18. Na komentarze w wywiadzie nie odpowiada Wywiadowany. Autor bloga może opublikować treść Twojego komentarza bez odpowiedzi. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest moderowany przez autora bloga Karol Carl.
Możesz dodawać komentarze jako Anonimowy.