Łączna liczba wyświetleń

42. Wywiad 7




Wywiad 7
POUFNE!
25 lat
Czas realizacji: 7 dni
19.03.2015 r. – 25.03.2015 r.
Uwaga!
W celu ochrony danych wrażliwych i zapewnienia pełnej anonimowości zabrania się kopiowania treści w jakikolwiek sposób w części lub całości z każdego wywiadu.
1
Czy temat, który chcę z Tobą porozmawiać w wywiadzie jest  dla Ciebie delikatny? 
Nie.
2
W jaki sposób dowiedziałeś się o wyniku pozytywnym?
Czy były to badania kontrolne, czy przypadkowo?
Badanie kontrolne. Ze względu na pracę robiłem badania regularnie.
3
Czy często robiłeś badania kontrolne?
Co 3 miesiące przez ostatnie 4 lata.
4
Czy z perspektywy czasu poleciłbyś, żeby takie badania robić i jak często?
Tak, polecam robić badania co 3 miesiące.
5
W profilu informujesz o obecności wirusa HIV w Twoim organizmie.
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że musiałeś powiedzieć to osobiście? Jeśli tak, to komu powiedziałeś?
Nie musiałem, ale powiedziałem osobom z którymi mieszkam, no i partnerom seksualnym.
6
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że ktoś komuś powiedział o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie miałem takiej sytuacji jednak o plusie wiem od hmm 2 miesięcy.
7
Pamiętasz ten dzień w którym otrzymałeś informację o wyniku?
Jak wtedy zareagowałeś?
Kiedy to było?
Tak pamiętam - koniec grudnia 2014 roku, nie wierzyłem w to i zaprzeczyłem fakt.
8
W jaki sposób przekazano Ci informację o wyniku?
Jak wyglądało przekazanie informacji słownej o wyniku?
Wynik robiłem jawny, w laboratorium otrzymałem kopertę i to wszystko.
9
Czy po odebranie wyniku poszedłeś sam?
Tak.
10
Czy jesteś wyoutowany?
Czy ktoś wie o Twojej orientacji seksualnej?
Tak, moi znajomi i rodzina.
11
Czy osobiście pierwsze komuś powiedziałeś o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Tak. Koleżance.
12
Same badania jak przebiegają? 
Gdzie należy się zgłosić?
Czy są płatne?
Ile czeka się na wynik?
Robiłem komercyjne badania. Zgłosiłem się do laboratorium i pobrali mi krew. Na wynik czekałem tydzień. Zazwyczaj wynik zna się tego samego dnia.
W laboratorium w którym robiłem badania stosują:
a) Jeżeli wynik badań na HIV jest - (ujemny), to potwierdzenie ma się w parę godzin.
b) Jeżeli czeka się tydzień na wynik, to prawdopodobnie wynik badań na HIV jest + (dodatni).
13
Czy wpływ na Twoje zakażenie miał kontakt seksualny?
Czy wiesz jaką drogą doszło do zakażenia?
Tak, do zakażenia mojego organizmu wirusem HIV doszło poprzez stosunek analny bez wytrysku.
14
Czy wiesz w jakiej sytuacji doszło do zakażenia?
Tak, podczas stosunku analnego.
Wiem kiedy, od kogo i w jakiej sytuacji doszło do zakażenia.

[Autor bloga: Czy ta osoba świadomie Ciebie zakaziła?]
Nie wiem tego, ale podejrzewam, że tak.

Nigdy nie ufaj w 100%. HIV to nie koniec,  możesz złapać coś więcej.
HIV pokazuje, że świat homo jest nietolerancyjny, tak samo jak świat hetero.
15
Od jakiego czasu jesteś zobowiązany na leczenie z wirusem HIV?
Od 2 miesięcy, jednak nie kwalifikuję się na branie lekarstw.
16
Czy wirus HIV w jakimś stopniu człowieka uczy?
Jeśli tak, to czego nauczył już Ciebie?
HIV uczy nieufności względem innych ludzi, pokazuje czy jest się silnym człowiekiem, czy nie. Przewartościowuje życie, zaczynamy je bardziej doceniać.

Uczy tego, że coś co było dla ciebie obce, może zacząć dotyczyć ciebie.

Uczy tego, że może być wszędzie, nie tylko w knajpie z darkroomem, czy na jakiś grupowych "imprezach". Możesz mieć kogoś, sypiać z jedną osobą, a też może Cię to spotkać.

Mając HIV z pozoru życie nie zmienia się nic, ale pojawia się lęk przed samotnością.
17
Czy po Twoim wyglądzie można poznać, że jesteś zakażony wirusem HIV?
Czy wirus HIV wpływa na Twój wygląd w ogóle?
Nie wpływa.
Nawet przy braniu leków i odpowiedniej diecie (nie jest mile widziany alkohol) nie wpływa na wygląd zewnętrzny.
W przypadku AIDS można zaobserwować charakterystyczne wybroczyny na skórze (rak skóry).


Czasami można zauważyć wypadanie włosów jednak przyczyną jest tutaj stres.

Przy dawnych lekach charakterystyczne było okładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu przy bardzo szczupłej twarzy i kończynach - jednak aktualne leki nie powodują tego.

Z obserwacji z poradni zauważam, że często osoby z HIV wyglądają lepiej niż zdrowe - wynika to z faktu, że osoby świadome bardziej dbają o siebie - sport, dieta, brak używek. Jednak są też osoby zaniedbane, które nie stosują się do powyższych zasad. W moim przypadku nie widzę żadnych zmian bo dotychczas i tak prowadziłem aktywny tryb życia.
18
Czy w jakimś stopniu wirus HIV jest dla Ciebie odczuwalny?
Fizycznie nie.
Odczuwam, to jeżeli mam kogoś poznać (nie chodzi o relacje łóżkowe) - wychodzę z założenia, że wolę powiedzieć o tym na samym początku - jednak osoby z minusem, które deklarują się, że nie mają z tym problemu, zazwyczaj chcą się spotkać z osobą z + w celu przeprowadzenia wywiadu na temat jak to jest z tym HIV, ewentualnie sprawdzić czy przez przypadek nie był z tą osobą w łóżku.

Jest to denerwujące, gdyż zaczynasz czuć się jak „małpa w zoo”. Co bardzo zniechęca do osób z minusem. Z tego co zauważyłem, osoby z + albo trzymają się w swoim gronie, albo nie informują o swoim +.

Od niedawna założyłem profil jako HIV+, przeraża mnie ile osób pisze do mnie teraz z tego samego profilu z nickiem bez informacji o HIV, a które kojarzę, że pisały na mój poprzedni profil. Wcześniej nic nie wspominały o +, nie sądzę, aby w trakcie paru miesięcy tyle osób zakaziło się.
Uwaga!
Reasumując niestety: WIELE OSÓB na Fellow NIE INFORMUJE o tym, że jest zakażona wirusem HIV.
Wcześniej nie byłem tego świadomy…

[Autor bloga: Czyli musimy mieć świadomość, że grupa osób zakażona wirusem HIV mająca profile na Fellow nie informuje w swoich profilach, a także w nazwach - nickach o zakażeniu, tym bardziej jeśli spotykają się na seks.]
19
Czy przed zakażeniem wirusem HIV wiedziałeś coś o tym wirusie?
Tak, pracowałem w szpitalu z zakażonymi wirusem HIV.
20
Czy uczysz się i dowiadujesz każdego dnia o wirusie HIV, żebyś umiał z nim żyć?
Tak, miałem wiedzę na ten temat.
21
Czy dużo czasu poświęcasz na swoją edukację o wirusie HIV?
Aktualnie czytam dużo na temat leków.
22
Z jakich stron www korzystasz w celu edukacji o wirusie HIV?
pozytywniwteczy.pl
23
Czy korzystasz również z forum w celu popisania z kimś zakażonym wirusem?
Nie korzystam z forum.
24
Zakazić się może każdy!
Czy przed zakażeniem w Twoich myślach było to, że Ty też możesz?
Nie.
25
Czy masz tyle lat, ile wpisane w profilu?
Jaka jest Twoja orientacja seksualna?
Jaka jest Twoja rola w seksie?
Tak, mam 25 lat.
Jestem homoseksualny.
Rola w seksie: pasywny.
26
Czy użytkownicy fellow piszą do Ciebie z propozycjami o spotkanie?
Tak, zazwyczaj chodzi o seks spotkania.
27
Jaka grupa wiekowa użytkowników fellow pisze do Ciebie z propozycjami spotkania?
Od 24 do 60 lat.
28
Czy wirus w jakimś stopniu zmienił Twoje życie osobiste lub zawodowe?
Zmienił życie prywatne, że rzadko się spotykam z kimś i nie uprawiam seksu.
[Autor bloga: Dlaczego nie uprawiasz seksu?]
Jestem wybredy - można tak powiedzieć.

Nie zmienił życia zawodowego u mnie.
29
Dlaczego społecznie ludzie odczuwają lęk na informację, że ktoś jest nosicielem wirusa HIV lub przed wirusem HIV?
Czy Ty też tak miałeś przed zakażeniem?
Hmm, nigdy nie pytałem o to ludzi, sądziłem, że są na tyle fair  play, że informują o swoim zakażeniu innych przed kontaktem seksualnym.

Boją się bo:

- mało wiedzą na ten temat,
- osoby z HIV nie ujawniają się.

Nie czułem lęku przed wirusem HIV, bo nie znałem takich osób, nigdy nikt do mnie taki nie pisał.
30
Wiesz więcej, ryzykujesz mniej!
Czy swoją wiedzę o wirusie przed zakażeniem odnosiłeś też do siebie?
Badałem się regularnie nawet będąc w stałym związku.
31
Czy podczas swojej szkolnej edukacji przez te lata edukatorzy przekazali Ci wystarczającą wiedzę o wirusie HIV?
Nigdy nie byłem edukowany na temat wirusa HIV, ewentualnie na lekcji biologii.
32
Czy w przyszłości będziesz chciał stworzyć związek z mężczyzną?
Czy będzie to osoba pozytywna?
Tak, tylko i wyłącznie będzie to osoba pozytywna.
33
Jak społecznie reagują użytkownicy fellow na Twój profil wiedząc, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Niektórzy są ciekawi jak to jest żyć z wirusem HIV.
Jeżeli komuś to przeszkadza nie pisze i tyle.
Jak mam ustawione zdjęcie klaty w profilu (akurat dużo ćwiczę) – jako zdjęcie główne, to sypią się wiadomości, że fajny…, ale na tym sie kończy.
Jak nie mam ustawionego zdjęcia klaty – jako główne, to piszą do mnie tylko osoby z wirusem HIV.
34
Czy w jakimś stopniu byłeś dyskryminowany przez służbę zdrowia ze względu, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie.
35
Czy opieka zdrowotna przy nosicielstwie wirusa HIV jest wg Ciebie kompleksowa?
Nie.
36
Twoim zdaniem Polska jest krajem tolerancyjnym ze względu na orientację i nosicielstwo wirusa HIV?
Jeśli chodzi o orientację i zakażenie wirusem HIV osób homoseksualnych, to nie mam zdania na ten temat.

[Autor bloga: Tak, chodzi o osoby homoseksualne.]
To nie mam zdania na ten temat.
37
O jakich drogach zakażenia każdy szczególnie powinien pamiętać?
Czy mając stałego partnera lub będąc w związku należy się również zabezpieczać?
Tak, należy się zabezpieczać i badać.
O każdych drogach zakażenie należy pamiętać jednak szczególnie podczas seksu analnego.
38
Jak się czujesz psychicznie i fizycznie w skali od 1 do 10 (10-rewelacyjnie)?
Fizycznie na 9.
Psychicznie na 7.
39
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla nowych użytkowników fellow?
To jest nowych pokoleń, które wkraczają w ten świat?
Nigdy nie ufaj w 100%.
40
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla wszystkich użytkowników fellow, a także swoim rówieśnikom?
Tak, aby nigdy nie ufali do końca nikomu.

[Autor bloga: Jak należy postępować w przypadku poznania nowej osoby, która z czasem staje się naszym partnerem? Wymagać wtedy aktualnych badań lub zrobić jednocześnie?]
- nie uprawiać seksu bez zabezpieczenia - nigdy!

- można zrobić badania [Uwaga! Jeżeli ktoś się leczy i ma niewykrywalną wiremię mogą wyjść mu wyniki ujemne.]


[Autor bloga: Czy osoby, które spotykają się tylko na seks powinny wymagać aktualnych badań lub zawsze się zabezpieczać?]
Zawsze się zabezpieczać.
DBASZ O SWOJE ZDROWIE?
Twoje badanie:
3 miesiące wstecz <- Pobranie z palca
2 tygodnie wstecz <- Pobranie z żyły 

1. Przystępując do wywiadu wybrany Użytkownik Fellow udzielił go dobrowolnie, bezpłatnie na potrzeby bloga Wszystko o Fellow www.wszystko-o-fellow.blogspot.com, którego właścicielem jest Karol Carl.
2. Autor bloga zaprosił do udzielenia wywiadu 10 wybranych osób spośród wszystkich Użytkowników Fellow zakażonych wirusem HIV.
3. Użytkownik Fellow udzielający wywiadu, to  Wywiadowany.
4. Przystępując do wywiadu, każdy Wywiadowany wtedy zaakceptował jego regulamin.
5. Każdy wywiad przed publikacją wymagał zatwierdzenia przez Wywiadowanego.
6. Każdy wywiad zawiera rzetelnie opublikowane  informacje, które zostały przekazane drogą mailową w formie wymiany wiadomościami.
7. Autor bloga w wywiadzie umieścił pytania i wypowiedzi własne w odpowiedzi Wywiadowanego w formie [Autor bloga:   Treść].
8. Autor bloga ma możliwość poprawiania treści wypowiedzi Wywiadowanych z zachowaniem poprawnej pisowni i stylu wypowiedzi.
9. Każdy wywiad zawiera poufne informacje i gwarantuje Wywiadowanym ochronę danych wrażliwych. Nigdy bez ich zgody wywiad nie będzie wykorzystany w części lub całości przez osoby trzecie za zgodą autora bloga. Wyłączeniem jest pisemna zgoda Wywiadowanego na inne wykorzystanie przez osoby trzecie bez zgody autora bloga.
10. Każdy wywiad jest zabezpieczony przed kopiowaniem treści z bloga. Wyłączono funkcję kopiuj z przycisku urządzenia. Zabronione jest używanie funkcji Print Screen.
11. Każde nieujawnione wykorzystanie wywiadu przez osobę trzecią w części lub całości jest równoważne z kradzieżą myśli intelektualnej w odniesieniu do prawa własności intelektualnej.
12. Autora bloga obowiązuje zachowanie ścisłej tajności w odniesieniu do nicków Użytkowników Fellow Wywiadowanych.
13. Każdy Wywiadowany ma możliwość zaktualizowania treści swoich wypowiedzi od dnia publikacji wywiadu do bezterminowo.
14. Każdy wywiad na blogu jest opublikowany bezterminowo. Wywiadowany nie może usunąć wywiadu z bloga na prośbę. Wyłączeniem jest możliwość usunięcia wywiadu z bloga na prośbę wtedy, gdy Wywiadowany zaproponuje osobę do wywiadu i w całości będzie przeprowadzony przez autora bloga.
15. Aktualizacja treści wywiadu ogranicza Wywiadowanego do udzielenia odpowiedzi.
16. W każdym wywiadzie możliwe jest jego rozbudowanie o kolejne pytania i dalsze przeprowadzenie wywiadu w przypadku pozostania w kontakcie z Wywiadowanym.
17. Każdy wywiad zawiera 40 głównych pytań oznaczonych cieniowaniem koloru akwamaryna, akcent 5, jaśniejszy – 80% z czerwonym kolorem tekstu.
18. Na komentarze w wywiadzie nie odpowiada Wywiadowany. Autor bloga może opublikować treść Twojego komentarza bez odpowiedzi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest moderowany przez autora bloga Karol Carl.
Możesz dodawać komentarze jako Anonimowy.